Ce este Sinele?

Bulletin #735
February 3, 2017
 
O Însemnare de la  Neale…

Dragii mei prieteni,

CWG a Examinat/Partea #8: Ce este Sinele?

În ultima noastră discuție de aici am spus că pentru mine, “măiestria” este definită ca “expresia deplină a plinătății ființei mele.” Aceasta este, expresia totală a totalității Sinelui meu.

Cu toate acestea pentru ca eu să știu și să recunosc că am avut o asemenea experiență, ar trebui să știu (și să fiu capabil să îi explic Minții mele) “Sinele”.

Care este Sinele pe care doresc să îl exprim în plinătate? Hai să vedem acest lucru.

Gândurile care urmează nu sunt ale mele, ci mai degrabă, înțelegerile care mi s-au dat în Conversațiile cu Dumnezeu. Pentru a discuta acest lucru, nu este necesar ca cineva să creadă că am avut de fapt conversații cu Dumnezeu.

În timp ce propriile mele conversații cu Dumnezeu a făcut clar pentru mine că noi toți avem conversații cu Dumnezeu tot timpul și pur și simplu le numim altfel (le numim momente de “inspirație”. Sau “intuiție a femeilor.” Sau un “psihic lovit.” Sau o” idee strălucită.” Sau o” înțelegere profundă.” Sau o” epifanie.” Noi numim rezultatele unor astfel de întâlniri” Binecuvântare “sau” coincidență “sau” șansă.”), le putem nega cu totul și să privim încă la unele idei din seria de cărți CWG. Este ceea ce facem aici … așa că încercați să nu fiți prinși în întrebare sau reproș despre ce vorbesc de fapt cu Divinitatea, ci pur și simplu aruncați o privire la ceea ce pretind că am învățat din experiența mea, orice ați crede că este.

Eu însumi înțeleg că este o individuație a Divinității, o expresie a lui Dumnezeu, o singularizare a Singularității. Nu există nici o separare între mine și Dumnezeu, și nici nu există nici o diferență, cu excepția unei proporții. Puneți pur și simplu, Dumnezeu și eu suntem unul.

Acest lucru ne aduce o întrebare interesantă. Sunt pe bună dreptate acuzat de erezie? Oamenii care cred că sunt divini nu sunt decât lunatici care delirează? Sunt ei mai rău, apostați?

M-am întrebat. Așa că am făcut un pic de cercetare. Am vrut să aflu ce au avut de spus surse religioase și spirituale despre acest subiect. Iată câte ceva din ce am găsit …

Isaia 41:23—“Arătați lucrurile care urmează să vină în continuare, ca să știm că sunteți dumnezei, da, faceți bine, sau faceți rău, că putem fi dezamăgiți, și văzuți împreună .”

Psalm 82:6—“Am spus, ‘Dumnezei sunteți voi, Și fii ai Celui Înalt – voi toți’.”

Ioan 10:34—“Iisus le-a răspuns, ‘Nu este scris în legea voastră, eu am zis, Voi sunteți Dumnezei?”

rock-1527288_960_720

Filozoful indian Adi Shankara (788 CE—820 CE), responsabil în cea mai mare parte de expansiunea inițială și consolidarea Advaita Vedanta*, a scris în lucrarea sa celebră, Vivekachudamani: “Sinele Suprem este numai Adevărul, lumea spațio-temporală este o iluzie, și există în cele din urmă sinele individual și cel Suprem.”

Sri Swami Krishnananda Saraswati Maharaj (April 25, 1922—November 23, 2001), un sfânt contemporan Hindus: “Dumnezeu există; există numai un Dumnezeu; esența omului este Dumnezeu.”

Potrivit Budismului, în cele din urmă nu există nici un lucru, cum ar fi “sinele” independent de restul universului (doctrina anatta). De asemenea, dacă am înțeles corect anumite școli budiste de gândire, oamenii se întorc pe Pământ în timpul vieților ulterioare, într-una dintre cele șase forme, dintre care ultima se numește Devas**  … care este tradus diferit ca Dumnezei sau Zeițe.

Între timp, disciplina antică chineză a Taoismului vorbește despre întrupare și pragmatism, angajarea practică pentru actualizarea Ordinului Natural din ei înșiși. Taoiștii cred că omul este un microcosmos al universului.

Ermetismul este un set de credințe filozofice și religioase, sau gnoze, bazate în primul rând pe scrieri egiptene false atribuite lui Hermes Trismegistul. Ermetismul ne învață că există un Dumnezeu transcendent, Totul, sau “Cauza”, în care participăm noi și întregul univers.

Conceptul a fost pentru prima dată pus în Tabla de Smarald a lui Hermes Trismegistul, în celebrele sale cuvinte “Ceea ce este Jos corespunde la ceea ce este Sus, și ceea ce este Sus, corespunde la ceea ce este Jos, pentru a realiza minunile lui Unul.”

Și în Sufism, o formă ezoterică a Islamului, învățătura “nu există nici un Dumnezeu ci Dumnezeu” a fost schimbată cu mult timp în urmă cu nu există nimic decât Dumnezeu. Ceea ce m-ar face … ei bine … Dumnezeu.

Deci, ideea că eu sunt una cu Dumnezeu nu este nouă și, desigur, niciodată dialogul CWG nu a spus că a fost. Dar am vrut să verific din alte surse doar pentru a vedea dacă am fost în necunoștință de “a face chestii.” Se pare că, dacă eu sunt, sunt într-o companie destul de bună.

Deci pentru mine, acest lucru răspunde la una dintre ceea ce am numit Cele patru Întrebări Fundamentale ale Vieții: Cine sunt eu? Unde sunt? De ce sunt aici? Ce intenționez să fac pentru acest lucru?

Am observat că mulți oameni trec prin viață și nu își pun niciodată aceste întrebări. Nu am intenționat să fac acel lucru. Așa că, în următoarea însemnare aici pe care o voi împărtăși cu voi, va fi răspunsul la a doua întrebare.

Cu iubire,
Neale Donald Walsch

– Pentru cei care doresc să subscrie Buletinului Săptămânal pot să o facă mergând la:
http://cwg.org/index.php?page=email_signup

CwG – Fundația Conversații cu Dumnezeu

Note:

* –  doctrină idealist-obiectivă din filosofia indiană.
** – în sanscrită înseamnă cel strălucitor.

Traducere și postare făcută cu permisiunea Fundației Conversații cu Dumnezeu.

Manuela

